• Jamna
  • Bacówka
  • Drzewa

Od strony północnej do Jamnej najlepiej dojechać skręcając z drogi krajowej nr 4 w miejscowości Wojnicz w kierunku na Zakliczyn. W Zakliczynie należy jechać w kierunku Gródka nad Dunajcem. Po przejechaniu ok. 5 km będziemy w Paleśnicy. Tutaj są już drogowskazy, które doprowadzą nas drogą asfaltową do samego serca wioski.

Od Strony Nowego Sącza należy kierować się w kierunku Gródka nad Dunajcem i dalej do Paleśnicy. Tu są już drogowskazy do Jamnej. . Z drogi wojewódzkiej nr 975 skręcamy wiec zgodnie ze wskazaniem drogowskazu w lewo (jadąc od strony Zakliczyna). Po przejechaniu ok. 3 km, przy tablicy Ciężkowicko-Roznowski Park Krajobrazowy droga zaczyna piać się ostro w górę przez ok 1.4 km. Trzeba tutaj zaznaczyć, iż droga jest bardzo kręta i należy być na niej czujnym na zjeżdżających z góry. Po pokonaniu stromego podjazdu wyjeżdżamy wreszcie w Jamnej. Jadąc dalej na wprost dojedziemy do kościoła i Domu św. Jacka, natomiast skręcając za pierwszym gospodarstwem w prawo trafimy do Gospodarstw agroturystycznych Gajówki i Chatki Włóczykija.

Do Jamnej można też dojechać od strony Siekierczyny lub Bukowca ale są to drogi nie utwardzone i samochodem z niskim zawieszeniem lepiej się nimi nie wybierać.

Zimą należy pamiętać, że Jamna jest położona ponad 450 m n.p.m. i jeżeli nie mamy napędu 4x4 to warto mieć w bagażniku łańcuchy lub zostawić samochód w bezpiecznym położeniu u podnóża góry.

Położenie administracyjne i sąsiedztwo>

Województwo Małopolskie
Powiat: Tarnowski
Gmina: Zakliczyn

Jamna sąsiaduje z następującymi miejscowościami:
Paleśnica - wieś w Gminie Zakliczyn n/D w Powiecie Tarnowskim

Centrum informacji Turystycznej w Tarnowie 14 688 90 90
PKS Tarnów 622 21 24

Warto odwiedzić

www.jamna.eu - pierwsza agroturystyka w Jamnej "Chatka Włóczykija"